Maria Svensson

Maria är verksamhetsledare för Föreningen Vårt Hjärta r.f. och har ett stort samhällsengagemang inom tredje sektorn, bland annat 6 år som informatör för Nordens Institut på Åland, körsångare och spelman. Numera är hon bosatt i Mariehamn men var under 4 år viceordförande i Jomala kommunfullmäktige och ordförande för Jomala socialdemokrater. Hon är utbildad lärare från Göteborgs Universitet och grafisk formgivare,

Maria vill föra de tystas talan. Många på Åland kämpar med ensamhet, utanförskap, ekonomisk utsatthet och långtidssjukdom. Väntetiden på hjälp är idag allt för lång.

Ökad arbetskraftsinvandring behövs på Åland. Det måste bli smidigare för de som vill flytta till Åland, bo och arbeta här.

Och givetvis den fråga som går över alla partigränser, klimatförändringens utmaningar. Genom kloka beslut kan Åland bli en god förebild för andra regioner.

Vi måste. För våra barns framtid.

Jag vill föra de tystas talan. Ungdomar i utanförskap, långtidssjuka och ekonomiskt utsatta. Skyddsnätet har trasiga maskor idag. Det vill jag ändra på.

Dela i sociala medier

Dela på facebook